Art Stations of the Cross

Geplaatst op10 mrt 2019

Deze veertigdagentijd vindt er een bijzondere kunstroute plaats in hartje Amsterdam: Art Stations of the Cross. De Van der Leeuwstichting is trotse partner in dit unieke project, dat eerder plaatsvond in London, Washington DC en New York.

Dit jaar is Amsterdam aan de beurt, met het speciale thema "Troubled Waters." Veertien kunstwerken, van 7 Nederlandse en 7 internationale kunstenaars, nodigen uit om via de historische lijdensweg stil te staan bij actuele vormen van lijden en onrecht.

In het kader van dit project vinden diverse activiteiten plaats, waaronder een concert en een lezing in samenwerking met de Van der Leeuwstichting.
Voor meer informatie over deze activiteiten: zie op onze site onder projecten.

Wilt u meer weten over het kunstproject zelf, de deelnemende kunstwerken en locaties? Zie dan de Art Stations website.

Afbeeldingen:
Statie 10: Masha Trebukova, Anywhere, Anytime (2018 - detail)
Statie 8: Arent Weevers, Josephine's Well (2011 - detail)