Eerste editie kunstroute Monnikenwerk

Geplaatst op21 jun 2018
Anjet van Linge, Solitude is Essential, Celtic Brown Limestone.

In de periode van 18 juli tot en met 22 augustus vindt de eerste editie van het project Monnikenwerk plaats. In de sobere ruimte van een middeleeuwse kerk werken vijf kunstenaars zes woensdagen aan hun monnikenwerk - kunst, die soms raakt aan iets dat groter is dan wij. Aan het einde van de werkdag zijn bezoekers welkom om kerk en kunst te ervaren.

Initiatiefnemers Marc de Groot en Anjet van Linge verhuisden in de zomer van 2017 van Warmond naar het Hogeland, aangetrokken door de ruimte, het licht en de lucht. Als je in hun weiland op de juiste plek gaat staan kun je drie kerktorens zien. De schoonheid van de Groninger kerkjes, veelal zonder opsmuk, inspireerde hen.

In deze eerste editie hopen de deelnemers samen met bezoekers te ontdekken waartoe de verstilde sacrale ruimte van een kerk uitnodigt.

Waar en wanneer:
Monnikenwerk vindt plaats op woensdag 18 & 25 juli  en 1, 8, 15 & 22 augustus in de kerken van Westernieland, Den Andel, Saaxumhuizen, en Eenrum. De kerken zijn open voor bezoek van 17.00 tot 20.00 uur.

Locaties & kunstenaars:
Westernieland - Flos Pol
Den Andel - Ina Fekken & Mariska Boekhorst
Saaxumhuizen - Marc de Groot
Eenrum - Anjet van Linge

Meer informatie vindt u op de websites van Monnikenwerk en stichting Kerk in het Dorp.

Afbeeldingen:

• Anjet van Linge, Solitude is Essential, Celtic brown limestone.
  • Flos Pol, Verbinden, Acrylverf op papier.
  • Marc de Groot, I love 10.000 things, Geraniumzaad op papier.
  • Ina Fekken, Turn the Table, Jacobikerk Uithuizen.
  • Mariska Boekhorst, Paardenboek, Zeefdruk op linnen.