Engelenzender Blijft Live

Geplaatst op17 feb 2020
Houtribdijk

De "heropening" van het kunstproject De Engelenzender van Moniek Toebosch, dat zij in de jaren '90 maakte in opdracht van de Van der Leeuwstichting, wordt voortgezet door Rijkswaterstaat.

Vorig jaar werd in het kader van de tentoonstelling Vrijheid in Museum de Fundatie in Zwolle een app gelanceerd, die de Engelenzender nieuw leven in blies. De komende drie jaar wordt deze app overgenomen door Rijkswaterstaat.

De engelen van de app zingen alléén in de onmiddellijke nabijheid van de Houtribdijk tussen Enkhuizen en Lelystad. Rijkswaterstaat heeft een informatiebord op Trintelhaven halverwege de dijk geplaatst. Hier kunnen bezoekers veilig de Engelenzender downloaden en beluisteren. Bijvoorbeeld in de auto als eigentijdse kapel, óf staand op de dam van Trintelhaven met uitzicht op het IJsselmeer.

Zelf een poging wagen? De app is te downloaden in de Play Store of de App store. Vergeet niet om naar de Houtribdijk te rijden, óf luister alvast hier naar een voorproefje.