Broeder Dieleman

Hij wordt ook wel ‘de Zeeuwste troubadour genoemd’: Boeder Dieleman, die het publiek op onder andere Oerol, Motel Mozaïque en Eurosonic Noorderslag wist te raken met zijn kleine liedjes. Op zaterdag 29 november is hij te zien tijdens Smeken om verbeelding,  een programma rond kunst en religie van de Van der Leeuwstichting.

Broeder Dieleman groeide op in een klein dorp in Zeeland en zingt in onvervalst Zeeuws dialect, omdat hij er van houdt muziek te maken in een bepaalde traditie. Tijdens Smeken om verbeelding verzorgt hij een solo-optreden en licht hij zijn nummers, die doorspekt zijn met religieuze thema’s, toe.

Smeken om verbeelding

Op 29 november 2014 organiseert de Van der Leeuwstichting Smeken om verbeelding, een middag vol workshops, interviews, lezingen en installaties rond kunst en religie. Met deze dag wordt ook het 60-jarig bestaan van de stichting gevierd: 60 jaar waarin steeds weer 'gesmeekt' is om ruimte voor kunst in het religieuze domein en vice versa. Smeken om verbeelding vindt plaats in De Nieuwe Liefde te Amsterdam en biedt een afwisselend programma waaruit iedere bezoeker zijn eigen keuze kan maken. Kaarten kosten 15,00 euro en zijn te reserveren via vanderleeuwstichting@gmail.com

Bekijk het complete programma>

Foto Mechteld Jansen